Błąd SC 899-00

Jak naprawić błąd SC 899-00 w drukarkach Ricoh?

Firma Ricoh to jeden z najbardziej uznanych na świecie producentów drukarek i kserokopiarek. Jeśli jesteś użytkownikiem urządzenia tej marki, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zetknąłeś się z kodem błędu S.C. 899-00. Jest to jeden z najczęstszych błędów występujący w większości maszyn Ricoh. Pamiętaj, że najlepszym sposobem na naprawę kserokopiarki jest zatrudnienie wykwalifikowanego serwisu. Zmiany wprowadzone bez znajomości urządzenia mogą być nieodwracalne. Jeśli jednak nie masz takiej możliwości w danej chwili, zapoznaj się z naszym poradnikiem dotyczącym rozwiązania tego najpopularniejszego błędu drukarek Ricoh.

Co zatem należy zrobić z wyskakującym komunikatem o błędzie SC899-00? Zobacz trzy najważniejsze punkty, które możesz zrobić na własną rękę.

Nasze serwery

Odłączenie drukarki Ricoh od źródła zasilania.

  • Po pierwsze wyłącz urządzenie Ricoh. Następnie odepnij maszynę od źródła zasilania poprzez wyciągnięcie wtyczki z gniazda.
  • Odseparuj drukarkę od połączenia z komputerem. Po paru minutach (5) spróbuj połączyć się ponownie. Sprawdź, czy wszystkie kable, które ponownie podpinasz, są prawidłowo połączone. Do podpięcia się do komputera użyj kabla USB.
  • Teraz możesz ponownie podłączyć drukarkę do zasilania głównego. Uruchom urządzenie ponownie.
  • Włącz drukarkę i spróbuj się z nią połączyć.

Odłączenie kabla sieciowego

  • Po odłączeniu kabla wejdź w tryb serwisowy. Na ekranie powtórz dokładnie sekwencję przycisków: [reset], [1], [0], [7], [wyczyść]. Przytrzymaj ostatni przycisk do pojawienia się menu SP.
  • Wciśnij „System SP”, rozwiń część „SP-5XXX”.
  • Przewiń do sekcji 5901 – Wyczyść pamięć (memory clear), rozwiń ją.
  • Kliknij numer 8 – „Aplikacja drukarki (printer application)” i za pomocą przycisku „Wykonaj (Executive)” wyczyść jej pamięć. Po wyskoczeniu okna proszącego o potwierdzenie akcji kliknij „Wykonaj”.
  • Następnie okno konfiguracji drukarki poprosi cię o wyłączenie i dokończenie całego procesu. Drukarka może zostać uruchomiona ponownie. Wiadomość o błędzie nie powinna się pojawić w ustawieniach.
  • Spróbuj rozpocząć zadanie drukowania. Zobacz czy wszystko działa prawidłowo.

Problem z Adobe Acrobat

  • Równocześnie istnieje inny problem związany z tym kodem błędu. Drukarka Ricoh może pokazywać błąd podczas drukowania plików PDF z aplikacji Google lub Microsoftu podczas używania przeglądarek Mozilla Firefox i Google Chrome. Zwłaszcza ze wtyczkami Adobe Acrobat.
  • Problem może dotyczyć starej wersji Adobe Acrobat. Możliwe jest także uszkodzenie pików przy konfiguracji.
  • Odinstaluj starą wersję Adobe Acrobat i zainstaluj ponownie. Upewnij się, że wersja jest aktualna i nowa. Spróbuj dokonać wydruku pliku PDF w celu sprawdzenia, czy błąd został usunięty. Jeśli to nie pomogło, sprawdź wszystkie potrzebne i dostępne aktualizacje Adobe.
Rozwiązania dla dokumentów

Po wykonaniu każdego z powyższych kroków możesz sprawdzić, czy drukarka Ricoh działa poprawnie. Najprościej tego dokonać poprzez próbę druku. Jeśli wszystko będzie przebiegało zgodnie ze standardowym procesem przebiegu wydruku, oznacza to, że wszystko jest w porządku. Jeśli żaden ze wspomnianych sposobów nie pomógł, skontaktuj się z autoryzowanym serwisem w celu uzyskania fachowej informacji. Pamiętaj, że bez znajomości technicznej urządzenia, możesz nie tylko nie poradzić sobie z problemem, ale także zaszkodzić drukarce.

Jeśli potrzebujesz pomocy technicznej związanej z urządzeniami Ricoh, skontaktuj się z nami. Firma Magra jest autoryzowanym partnerem, która posiada wykwalifikowany zespół serwisowy.

Zobacz także